Osiedle Cztery Pory Roku – biletomat

Na osiedlu brakuje biletomatu. Apelowałem już o to wiele razy do ZTM, ale bezskutecznie. W najbliższej okolicy przystanku nie ma możliwości kupienia biletu w sklepie. Najbliższy biletomat znajduje się w odległości ok. 2,5 km od przystanku (jest jeden bliżej, ok. 1,5 km, ale trzeba iść na przełaj przez łąki), a najbliższy sklep, w którym sprzedawane są bilety, znajduje się ok. kilometra od przystanku. W efekcie, jeśli ktoś nie posiada biletu okresowego, wówczas jest zmuszony za każdym razem kupować bilet u kierowcy, często przepłacając za niego, bowiem u kierowcy można kupić tylko bilety godzinne, a nie jednoprzejazdowe.

Dojście SKM Gdańsk Zaspa

Na SKM Gdańsk Zaspa osoby z wózkami (matki z dziećki, niepełnosprawni) mają utrudniony dostęp – jesli idą z kierunku Zaspa, jest niestrzeżone przejście przez tory po płaskim (i to jest to wygodne wejscie). Natomist jeśli idą z kierunku Wojska Polskiego/Strzyża, to aby zejść na peron z wiaduktu musza prosić kogoś o pomoc (strome, wysokie schody i brak podjazdów), albo jechać naookoło do wejścia przez tory. Przy wejściu na peron od wiaduktu przydałaby się winda osobowa – ułatwiłaby życie osobom starszym oraz mamom i dziecom:)

Mniej nowych dróg.

Budowanie mniejszej ilości dróg, a rozwijanie i obniżanie ceny komunikacji miejskiej. Jak zostało już stwierdzone przez urbanistów, im więcej dróg tym więcej samochodów i większe są korki. Tu dobrym przykładem jest miasto Bogota i jej prezydent, architekt i urbanista, który całkowicie odmienił komunikacje w tym wielkim mieście. Jeżeli się nie pójdzie w tą stronę to w mieście zawsze będą korki, a do tego zamieni się w ją wielką autostradę, miasto opustoszałe i nie dla ludzi, a dla samochodów.

Nieprzepisowe parkowanie

Straż miejska powinna bardziej pilnować nieprzepisowego parkowania, notoryczne jest to że parkuje się na zieleni, zastawia chodniki dla pieszych, staje na ulicy pomimo podwójnej linii ciągłej. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Pomimo tego że sam jeżdżę to uważam że powinno być jeszcze więcej stref płatnego parkowania i tańsza komunikacja miejska, by zachęcić do zmiany.